ՆԱԽԱՆՁԸ ՈՐՊԵՍ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՆ
![]() Արտակարգ և լիազոր դեսպան, ԵՐԵՎԱՆ Սպիտակ, բարի նախանձը կարելի է գնահատել որպես հավասարեցման ձգտում, որով առաջնորդվում են այդ տիպի նախանձողները: Այս ազնիվ մղումն էությամբ իռացիոնալ է, ուտոպիստական, ինչպես Թոմաս Մորի երջանկության կղզին, և երբեք չի արդարացնում իրեն: Որպես օրինակ՝ կարելի է բերել Մաո Ցզեդունի խունվեյբինական քաղաքականությունը` անցյալ դարի կեսերին, որը ընդամենը հանգեցրեց նրան, որ միլիարդավոր չինացիներ սկսեցին հագնվել միանման: Ընդամենը: ![]() Չնայած մեկնաբանությունների որոշ տարբերության` գիտնականների գերակշիռ կարծիքով նախանձը հիվանդություն է, իսկ նախանձողը` հիվանդ վարակիչ ախտով, որից պետք է պաշտպանել անհատներին ու հասարակությունը: Եթե նախանձողը մահացու հիվանդ է, ուրեմն նրան պետք է մեկուսացնել հասարակությունից և թաքցնել այն, ինչը շարժում է նրա նախանձը, այսինքն` բարեկեցության աղբյուրն ու մակարդակը: Ըստ սոցիոլոգիական տվյալների` այդպիսին է Գերմանիայի պետական ծառայողների 63 % -ը: Եթե նման կերպ են մտածում գերմանացի ինքնաբավ բյուրգերները, կարելի է պատկերացնել, թե ինչ է տիրում պրիմիտիվ հասարակություններում, որտեղ նախանձը սերտորեն կապված է այսպես կոչված ‹‹չար աչքի›› և ‹‹թուղթ ու գրի›› հետ: Ի դեպ, դրանց փոխկապակցվածության մասին, որքան էլ տարօրինակ հնչի, առաջինը խոսել է Զիգմունդ Ֆրոյդը: Հիմա տեսնենք, թե ինչ կապ կա, և արդյոք կա՞ մարդկային նախանձի, միջազգային հարաբերությունների, արտաքին քաղաքականության և դիվանագիտության միջև: Ոչ միայն կա, այլև հին ու նոր պատմությունների ընթացքում տեղի են ունեցել հարյուրավոր պատերազմներ, հեղափոխություններ, ժողովրդական շարժումներ և տեղաշարժեր, որոնց հիմքում մի շարք կարևոր գործոնների կողքին ուրվագծվում է անհատի պարզ, սև նախանձը: ![]() Դժվար է հիշել որևէ նշանակալի քաղաքական-դիվանագիտական իրադարձություն, որն այս կամ այն չափով չառնչվի նախանձի հետ: Թվարկենք դրանցից մի քանիսը: Հայոց Մեծ եղեռն: Թուրքերը նախանձով ու չարությամբ էին լցված հայ փոքրամասնության նկատմամբ` նրանց բարձր կենսամակարդակի և առևտրա-տնտեսական ակտիվության համար, որոնք վերջին հաշվով, նպաստում էին երկրի բարօրությանը: «Ո՞վ է առևտուր անում Թուրքիայում, համենայն դեպս՝ ոչ թուրքերը...,- գրում է Ֆրիդրիխ Էնգելսը: Ծովային խոշոր նավահանգիստներում հիմնավորված հույները, հայերը, սլավոնները և արևմտաեվրոպացիները իրենց ձեռքում են պահում ամբողջ առևտուրը։ Հեռացրեք Եվրոպայից բոլոր թուրքերին՝ առևտուրը դրանից բնավ չի տուժի»։ ![]() Անվանի գրող Խաչատուր Դադայանը, նախանձը որակելով թուրքական ազգային հավաքական հատկանիշ, նշում է. ‹‹Պաշտոնյա զինվոր ու խաշնարած թուրք մեծամասնությունը տեսնում էր հայ բարեկեցիկ փոքրամասնության մարդավայել ապրելակերպը /հիմնականում՝ քաղաքներում/ և ‹‹բնական›› ցանկություն ուներ դրան տիրելու: Եվս մեկ պատճառը հեշտությամբ հարստանալու, անաշխատ եկամուտ ‹‹վաստակելու›› հնարավորությունն էր, ինչպես նաև ցեղասպանության ‹‹գործի›› ֆինանսավորումը, զանգվածային կոտորածներ իրականացնող մարդագազանների ամենատարրական վարձատրումը»: ‹‹Արաբական գարնան›› հետ քաղաքական ասպարեզ իջած արմատական իսլամիստների գործողությունների հիմնական պատճառը դարձյալ նախանձն է, որը նրանք փորձում են քողարկել կրոնական գաղափարախոսությամբ: ![]() Նախանձն առաջնային դրդապատճառ է գաղափարախոսական և ինֆորմացիոն աշխատանքներում: Խորհրդային դիվանագետներն ու հետախույզները գաղափարական հակառակորդների արտաքին և ներքին քաղաքականությունը Կենտրոն ներկայացնելիս հաճախ կոպիտ սխալներ էին անում, քանի որ, չնայած իրենց բարձր պրոֆեսիոնալիզմին, ենթագիտակցաբար, տուրք էին տալիս գենետիկորեն իրենց մեջ նստած նախանձի զգացողությանը` իրենցից լավ ապրող օտար գործընկեր-դիվանագետների նկատմամբ: Տողերիս հեղինակը արտասահմանում երկար տարիներ ականատես է եղել այդ իրողությանը: | |
ԴԻՎԱՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՀՈԳԵԲԱՆԱԿԱՆ ԱՍՊԵԿՏՆԵՐԸ | |
5046 reads | 17.03.2014
| |